dilluns, 17 de desembre del 2012

PER FI EM PENGEN!




Durant els meus anys com Alcalde de Tiana i amb la col·laboració d’en Josep Maria Toffoli es va inaugurar l’anomenada “galeria d’alcaldes”, a l’entrada del Saló de Plens. Recull les fotografies dels alcaldes del poble, des de  començaments del Segle XX; a vegades va ser molt laboriós localitzar-la i per això em sembla que hi ha algun buit. És la petita història del poble i la cronologia dels mandats ressegueix les vicissituds dels nostre país: monarquies, repúbliques, dictadures, transició, democràcia.... La galeria és l’exponent dels homes que han estat responsables dels assumptes públics de Tiana i més enllà del posicionament polític de cadascú, sembla una petita mostra de reconeixement prou sensata.
 
Francament, després de dotze anys com alcalde de Tiana (1995-2007) pensava (potser d’una manera innocent) que m’havia guanyat el meu lloc en aquesta galeria. Però vet aquí que l’alcalde que em va seguir (el Sr. Muñoz) degut probablement a la seva brevetat al càrrec, no va tenir temps en quatre anys de posar-me a la galeria. I malgrat que no espero cap reconeixement per la tasca feta, més enllà de la satisfacció personal, considero més aviat sectari aquest comportament. Sectari i molt pobre d’esperit...
 
Vet aquí que aquest greuge es va solucionar el passat dissabte, quan finalment (més de cinc anys després d’haver acabat la meva etapa com alcalde) vaig ser penjat a la galeria. Bé, més aviat va ser quasi una mena de suïcidi ja que el protocol del acte va determinar que em pengés a mi mateix. Va ser un acte força emocionant, farcit de detalls que em van arribar a cor, i que no puc més que agrair molt sincerament tant a l’alcaldessa Ester Pujol com al Josep Maria Toffoli i també a tots els tianencs i tianenques que va assistir al acte.  
 
A destacar que en el mateix acte i a la vegada va ser penjat a la galeria el Sr. Muñoz (El Breu), en una posició topològica suficient pel cas de que això de la vida eterna sigui veritat em pugui ser suportable. Les diferents velocitats d’incorporació a la galeria dels dos darrers alcaldes de Tiana demostra clarament el tarannà del que governa en el moment que toca fer-ho... En fi, tot això ja és història!
 
Com és lògic, i va haver parlaments. A banda del historiador (amb tota mena de detalls sobre l’edifici de l’Ajuntament de Tiana, que compleix 125 anys)  i de l’alcaldessa (molt sentit) vaig escolar de boca de qui mai hagués imaginat, paraules com aquestes: “Tiana ha viscut a las darreres dècades un creixement equilibrat i de qualitat”. Déu meu, que feble és la memòria. Mira que vaig rebre tota mena de garrotades injustes pel tema del urbanisme, utilitzat com arma de desgast, per arribar reconèixer el que finalment es reconeix.

 

Bé doncs, ja estic penjat. I és una sensació agradable...

 

 

Proper Post: Dissabte 22  de desembre de 2012
Tema: TIANA I EL MÓN ENCARA EXISTEIXEN!

 

1 comentari:

  1. Del segle XX falta la foto de Miquel Fàbregas i Aguilar ( de can Caneny) alcalde de Tiana del 29.03.1924 al 6.05.1925. Treinta i nou dias d'alcalde. JMTC

    ResponElimina