El ple ordinari del
passat 5 de febrer va ser llarg i en aquest petit espai no és possible fer un
resum de tot; per això em limitaré a comentar dos aspectes que des del meu punt
de vista són els més importants.
RESOLUCIÓ LICITACIÓ
SERVEIS DE NETEJA VIÀRIA I RECOLLIDA DE RESIDUS. Aquest és un tema que s’arrossegava del govern del Sr. Muñoz, El Breu
ja que malgrat esgotar-se l’anterior concessió de servei, la va perllongar amb
una evident pèrdua de qualitat i d’obsolescència de la maquinaria, situació a
més perillosa. Doncs bé, la nova contracta ha estat adjudicada a la millor
oferta tècnica i econòmica i suposarà una major qualitat a la via pública e
inclou accions com la substitució dels contenidors envellits. El Sr. Nolis no
tenia el dia i amb arguments estrambòtics per votar que no (com que el nou servei suposa un
increment d’un 22% dels costos, que se li va desmentir), va
gosar també fer de mestre tites donant lliçons a tothom sobre “diàleg públic
competitiu” (DPC). Els que alguna cosa sabem d’administració pública som
coneixedors de la complexitat d’aquest procés, de difícil aplicació al cas dels
serveis de Tiana. Però jo em pregunto: si tant meravellós és el DPC, per què no
el va aplicar ell durant la seva breu etapa com a “Regidor de Promoció Econòmica i Organització
Municipal i de Serveis Municipals i d’Espai Públic”?.
I fins i tot, perquè no va aplicar el diàleg competitiu a l’adjudicació que ell
va fer a SAGE AYTOS del projecte de modernització administrativa?. D’aquest tema
en parlarem en profunditat un altre dia...
A més,
en aquest debat el Sr. Nolis va mentir descaradament, negant un i altre cop cap
coneixement de la reclamació de l’empresa concessionària de la quantitat de
177.000 euros per actualització de tarifes, deute que ell amagà sota la catifa
i del que ja n’he parlat. Que va mentir ho demostrarem documentalment ben
aviat...
MOCIONS ENTRADES PER VIA D’URGÈNCIA.
Es van entrar dues mocions per aquesta via,
una referent a la corrupció política (presentada pel grup del PSC, amb l’adhesió
d’ERC) i la segona de suport a la declaració de sobirania i al dret a decidir
del Parlament de Catalunya (presentada coralment per CiU, IC-GENT i ERC).
La
primera va ser aprovada per unanimitat, com era d’esperar, donada la
preocupació pública per la xacra social que suposen els casos de corrupció que
es van coneixent i que taquen a la majoria de partits. Estem davant d’un greu
problema, que exigeix un canvi radical de comportaments. No és acceptable que
quan més pateixen els ciutadans, existeixin fatxendes que fan del càrrec públic
una via pel ràpid enriquiment.
En
canvi, la segona va ser aprovada pels tres grups que la signaven, mentre que el
PP hi va votar en contra i el PSC s’abstingué. El posicionament del PSC va ser
decidit en una nombrosa assemblea que va votar democràticament el que calia
fer, cosa que dubto fessin els restants partits. Un s’afilia voluntàriament a
un partit però cal respectar el joc de les majories; en tot cas, la defensa de
la consciència és millor fer-la fora dels òrgans de direcció i dels càrrecs
públics. La postura del PSC és clara: a favor del dret a decidir però no com ha
estat aprovat pel parlament de Catalunya i defensa una consulta legal, acordada
i vinculant. L’abstenció del grup municipal socialista, a partir de la
llibertat de vot decidida al darrer Consell Nacional, manifesta una
equidistància entre les postures negacionistes del PP i el text aprovat (per
CiU, IC i ERC) que pressuposa el final d’un procés independentista. És d’esperar
que aquesta mena de mocions es posin sobre la taula dels Ajuntaments, donada la
situació que estem vivint però res aportant per la solució dels problemes reals
dels municipis.
Proper Post: Dimecres 13 de febrer de 2013
Tema: RADIO
TIANA (I)
El dret a decidir, eufemisme del dret de autodeterminació, no és negociable ni es pot supeditar a condicions. O s'està a favor del dret a decidir en tot el seu significat o es menteix.
ResponElimina