divendres, 13 d’abril del 2012

LA GALERIA D'ALCALDES DE L'AJUNTAMENT DE TIANA

El proper 14 d’abril, en commemoració de l’aniversari de la proclamació  de la II República (encara que Eibar es va avançar al dia 13 a hissar la bandera tricolor) es celebra un encertat i merescut homenatge als tres alcaldes de Tiana durant la curta època democràtica que va de 1931 a 1939. L’acte principal del homenatge es farà a l’anomenada galeria d’Alcaldes de l’Ajuntament de Tiana.

La Galeria d’Alcaldes va ser una iniciativa d’un servidor de tots vostès quan era alcalde de Tiana. No obstant, la feina real de recuperació de la memòria històrica del nostre poble la va fer l’amic Josep Maria Toffoli; conec perfectament la feinada que li va suposar trobar la cronologia i la fotografies de quasi tots els alcaldes de finals del segle XIX i tot el XX. De la  contribució que ha fet en Josep Maria per donar-nos a conèixer la història de Tiana n’ haurem de parlar un altre dia, però és immensa.  Les fotografies es completen amb un pergamí situat també a les escales que pugen a la Sala de Plens. El dia de la inauguració va ser un èxit de ciutadans que es van acostar a l’Ajuntament i també guardo un record especial dels familiars d’un dels alcaldes que es van desplaçar des de França per assistir a aquesta inauguració.

Ara bé, segons aquesta galeria el darrer alcalde de Tiana ha estat el Sr. Escudé i des de 1995 Tiana ha funcionat sense alcaldes (cosa possible, és clar). Per raons evidents ni durant els meu 12 anys d’alcalde ni al final d’aquest període vaig fer posar la meva fotografia a la galeria. Innocentment vaig pensar (malgrat que aquesta mena d’honors em rellisquen) que el meu successor en el càrrec continuaria la tasca històrica. Però resulta que el Sr. Muñoz, donat l’odi visceral que em professa (i que ha manifestat públicament, per això ho dic) no va ser capaç de fer un acte institucional tan senzill; en el seu descàrrec he de dir, però, que massa temps no va tenir perquè el seu pas per l’alcaldia (per voluntat dels ciutadans de Tiana) ha sigut més aviat breu i amb quatre anys potser no n’hi ha prou. Clar que ara es dona la situació divertida que si el Sr. Muñoz vol estar a la galeria (que s’ho mereix) m’hauran de penjar abans a mi!. Ara i per sempre. Bé, suposo...

Serà interessant veure com acaba tot plegat i si la història d’alcaldes  de Tiana continua per voluntat dels nous ajuntaments o s’acaba al 1995. Potser ben mirat, ja està bé com està: al capdavall, no tinc cap ganes d’acabar com Nostre Senyor, encara que sigui a la galeria d’alcaldes!

Proper post: dimarts dia 17 d’abril
Tema: EL DOCUMENT DE LA DISCÒRDIA


2 comentaris:

  1. Com exalcalde la teva imatge ja no et pertany, tu també seràs penjat. J.M.Toffoli

    ResponElimina
  2. Esteu condemnats a acabar l'ún al costat de l'altre. La història tianenca així ho mana.

    ResponElimina